Fotona Dynamis Pro

VÅR LASER

FOTONA DYNAMIS PRO

Behandling med Fotona Dynamis Pro är snabb, säker, effektiv och kliniskt dokumenterad i publicerade studier. Fotona Dynamis 4D är en serie av icke-kirurgiska laserbehandlingar för djup huduppstramning och förbättringar av färg, ton och textur.

Behandlingen kan bestå av fyra olika steg med 4 veckors intervall i en serie om 3-6 behandlingar beroende på förutsättningar och önskat resultat. Antalet steg i din behandling varierar beroende på område i ansiktet eller på kroppen som skall behandlas.

Behandlingen passar den som är intresserad av ett lyft  och huduppstramning utan kirurgi med kort konvalescens. Vi rekommenderar vi 1-2 underhållsbehandlingar per år för att bibehållet resultat.

1. SmoothLiftin

En revolutionerande intraoral behandling där kontrollerad uppvärmning stimulerar kollagennybildning. Effekten syns oftast direkt på tex nasolabialvecken, ungefär som en filler.

1. FRAC3

Fraktionerad laserbehandling som verkar på olika djup i huden, förbättrar hudens struktur och ton.

1. PIANO

En laserpuls värmer upp huden till  ca 42°C vilket ger en påtaglig huduppstramning. Hudytans temperatur kontrolleras noggrant under behandlingen som är komfortabel och snabb.

1. SupErficial
    En helt kall laserslipning avslutar Fotona4D protokollet och ger huden en vacker lyster.

Godartade Hudförändringar såsom fibromer och olika typer av vårtor kan även avlägsnas på ett kontrollerat sätt genom laserslipning. Risk för ärr minimeras i jämförelse med andra typer av koagulering och frysning.

Bedövning behövs oftast inte men du kan ta 1g Paracetamol 30 min före din behandling om du önskar. Känslan beskrivs ofta olika i de olika stegen och är beroende av din smärtkänslighet. Effekten kan justeras ner om smärtan blir för påtaglig. Många upplever känslan som snärten från en gummisnodd följt av en värmekänsla. Oftast behövs ingen speciell eftervård men en del löper större risk för känslighet. Det ljus som används är Er:YAG och Nd:YAG. Dina ögon skyddas av specialglasögon under behandlingen.

Undvik läkemedel med acetylsalicysyra, rökning eller snusning 4 timmar före din behandling.

Behandling med hemmavårdsprodukter är en viktig del i processen vid behandling av hudföryngring. Hudvårdsprodukter behövs för att rengöra, avlägsna torra ytliga celler, förfina hudstrukturen, minska inflammation, minska känslighet och underlätta läkning av din hud samt skydda mot luftföroreningar, sol, data och uttorkning av hudens yta. Använd SPF 30 – 50 med IR och HEV skydd dagligen. Du kan med fördel använda make-up dagen efter din behandling.

Reaktioner: Svullnad, Sveda, Rodnad, Smärta. Mer sällan Ytlig blåsbildning eller Brännskada

Biverkningar: Hyper eller Hypopigmentering, Ärrbildning, Ögonskador

Kontraindikationer: Pågående infektion, feber, Solbränna eller Brun Utan Sol, Epilepsi, Pacemaker, Fotosensibiliserande Mediciner eller Sjukdom,  Kollagen-/ ärrbildnings/ bindvävssjukdommar, Graviditet & Amning,  Svårbehandlad Diabetes Mellitus.

Kontrollera alltid med din läkare och din behandlare om du har bakomliggande sjukdom, psykisk ohälsa eller medicinering. Kontakta kliniken eller din behandlare om du får frågor, funderingar eller besvär efter din behandling.

Behandlingar

Dermapen

IPL & Laser

Restylane

Botox

Öppettider

mån-tor 10-18

fre 10-16

Ordinarie tider med reservation för händelser.

Säkrast kontakt- Ring eller maila före ditt besök.

Se bokningsbara tider på BokaDirekt.

Tid avbokad mindre än 24 timmar före bokad behandling debiteras fullt eller max 700 kr.

Avbokning kan ej göras på påminnelse sms eller mail.

Ulrikakliniken

Kyrkogatan 13D